середа, 5 січня 2022 р.

Календарно-тематичне планування з літературного читання для 2 класу на 2021-2022 навчальний рік

 Складене за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвом О. Савченко, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
За підручником «Українська мова та читання – 2» (частина 2) (автор – О. Я. Савченко), 2019; «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах» (видавництво Старого Лева, Львів – 2016) 

3,5 год

№ з/п

Дата

Тема уроку

Примі-тки

І семестр

До школи, до книги, до друзів душа поривається знов!

1.                      


Знайомство з підручником. Вступ до теми, В. Бичко «Літо, до побачення!». (с. 3-4)

 

2.                      


Створюємо усний журнал. (с. 5)

 

3.                      


Йдуть до школи школярі. М. Сингаївський «До школи». Виразне читання. (с. 6)

 

4.                      


Наш клас – одна міцна сім’я. Н. Умеров «Наш клас». М. Хоросницька «Добра порада». Т. Цидзіна «Очі, вуха маю...». Прислів’я. (с. 7-8)

 

5.                      


Історії зі шкільного життя. Л. Повх «В їдальні». Читання в особах. Інсценування вірша. (с. 8-9)

 

6.                      


Урок позакласного читання. Що я прочитав (прочитала) влітку?

 

7.                      


Хитрощі не люблять совісті В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила». Прислів’я. Переказування казки. (с. 10-11)

 

8.                      


Медіавіконце: читаю, слухаю, бачу. Джерела інформації. (с. 12-13)

 

9.                      


Потрібно учиться завжди пригодиться. Ю. Ярмиш «Зайчик і Вовчик». (с. 14-15)

 

10.                 


Осінь – золотокоса красуня. М. Рильський «Ми збирали з сином на землі каштани...». Д. Павличко «Небеса прозорі...» (напам'ять). (с. 15-17)

 

11.                 


Жартівливі вірші. Грицько Бойко «Хвастунець». Г. Фалькович «Чесний кіт». (с. 17-18)

 

12.                 


Урок позакласного читання. Наталка Малетич «Парасолька». (Хрестоматія, с. 68-71)

 

13.                 


Добре того вчити, хто хоче знати. «Дрізд і голуб» (українська народна казка). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «До школи, до книги, до друзів душа поривається знов!». (с. 18-19)

 

Читаємо і пізнаємо таємниці рідної мови

14.                 


Вступ до теми. Колискові пісеньки – перлинки української мови. О. Кротюк «Ходить сон». (с. 20-21)

 

15.                 


Колискові пісні: «Котику сіренький», «Ходить котик по горі», «Ой люлі, ой люлі...» (за вибором напам’ять). (с. 21-23)

 

16.                 


Дитячі заклички. «Іди, іди, дощику», «Вийди, вийди, сонечко» (за вибором напам’ять). (с. 23-24)

 

17.                 


Лічилки. Мирилки. Читання лічилок і мирилок. (с. 24-26)

 

18.                 


Урок позакласного читання. Юрко Бедрик «Сумна скоромовка». Любов Відута «Загадки». Григорій Фалькович «Колоскова колискова». (Хрестоматія, с. 32-33, 58, 62, 108-109)

 

19.                 


Загадки. Читання і відгадування загадок. Д. Білоус «Загадки про розділові знаки». (с. 26-27)

 

20.                 


Народ скаже – як зав’яже. Скоромовки. Грицько Бойко «Вареники». В’язка народних прислів’їв (за вибором напам’ять). (с. 27-28)

 

21.                 


Діагностична робота № 1. Аудіювання (письмово). Поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту. «Кіт і пес» (українська народна казка). Розігрування сценки за змістом казки. Перегляд мультфільму «Про всіх на світі». (с. 29)

 

22.                 


На зеленому човні пропливає літо. В. Чухліб «Чи далеко до осені?». Загадка-добавлянка. (с. 30-31)

 

23.                 


Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки. (с. 32-33)

 

24.                 


У колі рідної сім'ї. Ласкаві слова-звертання. Н. Мовчан-Карпусь «Василинка». В. Гринько «Сію дитині». (с. 34)

 

25.                 


Урок позакласного читання. Екскурсія до бібліотеки. Вибір книг для читання (за бажанням).

 

26.                 


Що в людини найцінніше?  З. Мензатюк «Золоте серце». (с. 35)


27.                 


Мовні цікавинки. В. Плахотников «Під парканом». І. Січовик «Кістку пес в зубах тримав...». Т. Корольова «Рано-вранці в центрі міста...». (с. 36)


28.                 


Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Читаємо і пізнаємо таємниці рідної мови». (с. 37)


В кожній казці є урок, мов у квіточці медок

29.                 


Вступ до теми. Казки про тварин. Т. Майданович «Примовка до казки». «Вовк та собака» (українська народна казка). Прислів’я. (с. 38-39)


30.                 


Медіавіконце: мандрівка до бібліотеки. Як вибрати потрібну книжку? Створення листівки про користь читання. (с. 40-41)


31.                 


Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка). (с. 42-44)


32.                 


Діагностична робота № 2.  Усний переказ прочитаного твору. Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (продовження). Переказування казки. (с. 42-44)


33.                 


Урок позакласного читання. Ніна Найдич «Василь Тимофійович мандрує». (Хрестоматія, с. 64-67)


34.                 


Коли щось робиш, думай і про наслідки. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка). (с. 45-46)


35.                 


«Виноградар і змія» (болгарська народна казка) (продовження). Складання плану твору і переказування за ним казки. (с. 45-46)


36.                 


Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» (польська народна казка). (с. 46-48)


37.                 


Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» (польська народна казка) (продовження). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «В кожній казці є урок, мов у квіточці медок». (с. 46-49)


Щоб у серці жила Батьківщина

38.                 


Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. М. Чумарна «Маленька і велика». «Роде наш красний» (українська народна пісня). (с. 50-51)


39.                 


Урок позакласного читання. Зірка Мензатюк «Український прапор». Мар’яна Савка «Україна» (Хрестоматія, с. 40, 44, 88-89)


40.                 


Наш символ і оберіг. В. Скуратівський «Калина». (с. 52)


41.                 


Петриківський розпис. Н. Поклад «Петриківські диво- квіти». (с. 53)


42.                 


Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина» (напам’ять). Л. Полтава «Наша Батьківщина». Порівняння віршів. (с. 54)


43.                 


Діагностична робота № 3. Аудіювання (письмово). Щастя. М. Морозенко «Мій тато повернувся із війни». (с. 55-56)


44.                 


Україна наша – вічна. В. Сухомлинський «Вічна тополя» (легенда). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Щоб у серці жила Батьківщина». (с. 56-57)


Зачарувала все зима...

45.                 


Вступ до теми. Досліджуємо текст. В. Чухліб «Зимова казка». Складання продовження казки. (с. 58-59)


46.                 


Урок позакласного читання. Іван Андрусяк «Третій сніг» (уривок). (Хрестоматія, с. 36-39)


47.                 


Білі шати зими. Порівняння-образ. В. Скомаровський «Казкові шати». Загадки. Т. Коломієць «Падав сніг». (с. 60-61)


48.                 


Діагностична робота № 4.  Навичка читання вголос (усно). Досліджуємо текст. Г. Демченко «Ялинова шишка». Б. Бойко «Загадка-добавлянка». (с. 62-63)


49.                 


Зимові дива. Зимові свята. В. Багірова «Лист до Чудотворця». І. Малкович «Молитва Ангелу». О. Наконечна «Свято Миколая». (с. 64-65)


50.                 


Вже Різдво прийшло до хати, нам пора колядувати! Ми йдемо колядувати, господарів величати! Робота з картиною Г. Назаренко «Колядники». Складання розповіді за картиною. Народна прикмета. Л. Повх «Колядники». Інсценізація дійства. (с. 66, 68)


51.                 


Медіавіконце: вітальна листівка. Написання привітання. (с. 67)


52.                 


Урок позакласного читання. Оксана Кротюк «Різдвяні гостинці». Дмитро Кузьменко «Це новорічний маскарад – ані руш!». (Хрестоматія, с. 10-11, 144, 146-147)


53.                 


Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Зачарувала все зима...». (с. 69)


ІІ семестр

Світ дитинства у творах українських письменників

54.                 

 

Вступ до розділу. Т. Коломієць «Як на білих сторінках...». П. Воронько «На кораблику». (с. 70-72)


55.                 

 

Небилиці-небувалиці. П. Воронько «Картина» (вірш-небилиця). (с. 72)


56.                 

 

Світ доброти Тамари Коломієць. Т. Коломієць «Хиталочка-гойдалочка». (с. 73-74)

 

57.                 

 

Рушник – оберіг українського народу. Т. Коломієць «Біле поле полотняне». (с. 74)

 

58.                 

 

Художній образ зими в поезії Ліни Костенко. Л. Костенко «Пряля» (напам’ять). (с. 75-76)

 

59.                 

 

Вірш-діалог. Л. Костенко «Польові дзвіночки». (с. 76)

 

60.                 

 

Урок позакласного читання. Тетяна Мельник «Пальчикові ігри-вірші». (Хрестоматія, с. 72, 74-75)

 

61.                 

 

Співець моря і степу. А. Качан «Хвилювалось море». (с. 77-78)

 

62.                 

 

Вірш-діалог. А. Качан «Розмова з пароплавом». (с. 78)

 

63.                 

 

Оповідання. В. Сухомлинський «Глуха дівчинка». (с. 79-81)

 

64.                 

 

В. Сухомлинський «Глуха дівчинка» (продовження). (с. 79-81)

 

65.                 

 

Медіавіконце: вистава. (с. 82)

 

66.                 

 

В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». (с. 83)

 

67.                 

 

Вистава «Хто зігріє кошеня?». (с. 83-84)

 

68.                 

 

Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик». (Хрестоматія, с. 28-31)

 

69.                 

 

Чи легко зробити вибір? Н. Бічуя «Пиріжок з вишнями». (с. 84-85)

 

70.                 

 

Досліджуємо текст. О. Кротюк «Шкідлива звичка». (с. 86-87)

 

71.                 

 

О. Радушинська «Кишенькові гроші» (уривок з повісті «Щоденник Славка Хоробрика»). (с. 87-90)

 

72.                 

 

О. Радушинська «Кишенькові гроші» (уривок з повісті «Щоденник Славка Хоробрика») (продовження)(с. 87-90)

 

73.                 

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Світ дитинства у творах українських письменників». (с. 91)

 

У колі літературних казок

74.                 

 

Вступ до розділу. І. Франко «Лисичка і Рак». (с. 92-94)

 

75.                 

 

Урок позакласного читання. Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза». (Хрестоматія, с. 54-57)

 

76.                 

 

Медіавіконце: малюнок, ілюстрація. (с. 95)

 

77.                 

 

Де тепло, там і добро. Н. Забіла «Хто сильніший?».    (с. 96-99)

 

78.                 

 

Де тепло, там і добро. Н. Забіла «Хто сильніший?» (продовження). (с. 96-99)

 

79.                 

 

Право на життя. В. Сухомлинський «Нехай будуть і Соловей, і Жук». (с. 100)

 

80.                 

 

Казка поряд з нами. Г. Малик «Чому Равлик ховається?». (с. 101)

 

81.                 

 

Діагностична робота № 5. Аудіювання (письмово). Чиє рішення краще? М. Манеру «Збори іграшок». (с. 102)

 

82.                 

 

Урок позакласного читання. Галина Малик «Чому папуга не навчився розмовляти». (Хрестоматія, с. 82-85)

 

83.                 

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «У колі літературних казок». (с. 103)

 

Шевченкове слово

84.                 

 

Вступ до розділу. Д. Красицький «Тарас Шевченко». (с. 104-105)

 

85.                 

 

Краса рідної природи. Т. Шевченко «Світає...» (напам’ять). (с. 106)

 

86.                 

 

Світлий настрій у ліричних творах про природу Тараса Шевченка. «Встала весна...» (напам’ять – за бажанням). (с. 106-107)

 

87.                 

 

Краса природи і краса людини. Т. Шевченко «Зацвіла в долині...». В. Скомаровський «Над «Кобзарем». (с. 107-108)

 

88.                 

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Шевченкове слово». (с. 109)

 

89.                 

 

Урок позакласного читання. Мої улюблені твори Тараса Шевченка.

 

Надійшла весна прекрасна...

90.                 

 

Вступ до розділу. Веснянки. Українська народна пісня «Ой весна, весна...». (с. 110)

 

91.                 

 

Діагностична робота № 6. Аудіювання (письмово). Веснянки. Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко...». В. Гринько «Мирилки» (за вибором напам’ять). (с. 111)

 

92.                 

 

Досліджуємо текст. Весняні зміни в природі. О. Копиленко «Весна іде». (с. 112-113)

 

93.                 

 

О. Копиленко «Весна іде» (продовження). І. Франко «Надійшла весна прекрасна...» (напам’ять). (с. 112-113)

 

94.                 

 

М. Чумарна «Сьогодні Василько найкраще читав...». (с. 114-115)

 

95.                 

 

Причина і наслідок. Л. Костенко «Перекинута шпаківня». (с. 116)

 

96.                 

 

Збережімо красу! В. Сухомлинський «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії». (с. 117-118)

 

97.                 

 

Урок позакласного читання. Зоряна Живка «Добре вдома». (Хрестоматія, с. 26-27)

 

98.                 

 

Порівняння-образ. А. Камінчук «Українська писанка». (с. 118)

 

99.                 

 

Діагностична  робота № 7. Робота  з  літературним  твором (письмово). Почуття любові. В. Лучук «Тільки мама». (с. 119)

 

100.            

 

Поетичні картини природи. Порівняння-образ. Л. Українка «На зеленому горбочку». (с. 119)

 

101.            

 

Що таке мир? Т. Майданович «Що таке мир». (с. 120)

 

102.            

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Надійшла весна прекрасна...». (с. 121)

 

103.            

 

Урок позакласного читання. Катерина Міхаліцина «Хто росте у парку». (Хрестоматія, с. 148-153)

 

Скільки на Землі іще цікавого!

104.            

 

Вступ до розділу. О. Дерманський «Чудо із чудес». (с. 122-123)

 

105.            

 

Читання – класні «ліки» (з журналу «Барвінок»). (с. 123)

 

106.            

 

Медіавіконце: сторінками дитячих журналів. (с. 124-125)

 

107.            

 

«Наша гривня» (з журналу «Джміль»). «Чому грошей не може бути скільки завгодно?» (з журналу «Джміль»). (с. 126-127)

 

108.            

 

Про одне по-різному. М. Чумарна «Товар і покупець». (с. 127)

 

109.            

 

Наші мудрі друзі – енциклопедії. (с. 128)

 

110.            

 

Урок позакласного читання. Світ моїх захоплень.

 

111.            

 

«Поклоніння вогню» (з популярної енциклопедії школяра «Дивосвіт»). (с. 129)

 

112.            

 

Діагностична робота № 8. Навичка читання  вголос (усно). Фантазуй і створюй! Н. Кир’ян «Розмова хмарок». (с. 130-131)

 

113.            

 

Веселе слово. П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші». (с. 131-132)

 

114.            

 

Веселе слово. П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» (продовження). (с. 132-133)

 

115.            

 

Фантазуємо і створюємо казку. Ліна Костенко «Вербові сережки». (с. 134)

 

116.            

 

Як здійснити мрію. М. Снаговський «Про пасажирський лайнер і паперовий літачок». (с. 135-136)

 

117.            

 

Як здійснити мрію. М. Снаговський «Про пасажирський лайнер і паперовий літачок» (продовження). (с. 135-136)

 

118.            

 

Урок позакласного читання. Галина Ткачук «Гойдалка під кленом». (Хрестоматія, с. 50-53)

 

119.            

 

Країна Фантазія. Л. Компанієць «Чотири квіточки». (с. 137)

 

120.            

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Скільки на Землі іще цікавого!». (с. 138)

 

121.            

 

Підсумковий урок за рік.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар