пʼятниця, 7 січня 2022 р.

Календарно-тематичне планування з української мови для 2 класу на 2021-2022 навчальний рік

Складене за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвом О. Савченко, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
За підручником «Українська мова та читання – 2» (частина 1) (автор – К. І. Пономарьова), 2019; за «Зошитом з розвитку мовлення. Малюю словом – 2» (автор – К. І. Пономарьова), 2021

3,5 год

№ з/п

Дата

Тема уроку

Примі-тки

І семестр

1.                      

 

Вступ. Представлення себе під час знайомства. Оформлення речень на письмі. Знаходження та виправлення помилок у повідомленнях. (с. 4-5, впр. 1-13)

 

Досліджую звуки і букви, склад, наголос

2.                      

 

Розрізнення мовних і немовних звуків. Позначення мовних звуків буквами на письмі. (с. 6-7, впр. 1-12)

 

3.                      

 

Розрізнення голосних звуків. Побудова й записування речень про осінній сад. (с. 8-9, впр. 1-11)

 

4.                      

 

Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів. (с. 10-11, впр. 1-9)

 

5.                      

 

Позначення м’якості приголосних на письмі. Доповнення розповіді кінцівкою. (с. 11-12, впр. 1-10)

 

6.                      

 

Написання слів з ьо та йо. Побудова усної розповіді за опорними словами. (с. 13-14, впр. 1-7)

 

7.                      

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Згадую про літо». (Зош., с. 4-6)

 

8.                      

 

Дослідження слів з подовженими приголосними звуками. Пошук потрібної інформації в оголошенні. Складання розповіді про улюблене заняття. (с. 14-15, впр. 1-9)

 

9.                      

 

Читання діалогу за ролями. Ознайомлення зі структурою записки. Розпізнавання слів зі звуками [дж], [дз], [дз']. Написання відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту. (с. 16-17, впр. 1-11)

 

10.                 

 

Вправляння у перетворенні слів. Спостереження за словами з буквами ґ та щ. (с. 17-18, впр. 1-11)

 

11.                 

 

Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації. Дослідження слів, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки. Побудова речень за даним початком. (с. 19-20, впр. 1-10)

 

12.                 

 

Діагностична робота: списування.

 

13.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Пошук потрібної інформації в запрошенні. Вправляння у написанні слів з апострофом. Складання усної розповіді за запитаннями. (с. 21-22, впр. 1-10)

 

14.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Малюю осінній сад». (Зош., с. 7-9)

 

15.                 

 

Вправляння у правильній вимові дзвінких приголосних звуків у кінці слів і складів. Побудова речень з поданими словами. (с. 23-24, впр. 1-7)

 

16.                 

 

Експериментування з наголосом у словах. Спостереження за залежністю значення слова від зміни наголосу. Складання розповіді за малюнками і запитаннями. (с. 24-25, впр. 1-7)

 

17.                 

 

Засвоєння правильного наголошування слів читáння, завдáння, запитáння, пóмúлка, помилкú. Відновлення деформованих речень. (с. 26-27, впр. 1-10)

 

18.                 

 

Вправляння у вимовлянні слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Актуалізація знань про правила переходу вулиць. Записування відповіді на запитання. (с. 28-29, впр. 1-8)

 

19.                 

 

Конструювання слів зі складів. Вправляння у поділі слів на склади. Побудова розповіді за опорними словами. (с. 30-31, впр. 1-11)

 

20.                 

 

Вправляння у поділі для переносу слів, у яких є збіг приголосних, та слів, які мають склад, позначений однією буквою. Розмірковування про призначення прочитаного тексту. Записування відповіді на запитання. (с. 32-33, впр. 1-11)

 

21.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Малюю осіннє листя». (Зош., с. 10-12)

 

22.                 

 

Вправляння у переносі слів з буквосполученнями дж, дз, апострофом і буквами ь, й. Побудова розповіді за опорними словами. (с. 34-35, впр. 1-11)

 

23.                 

 

Вправляння у розташуванні слів за алфавітом. Ознайомлення з алгоритмом пошуку книжки за алфавітом. (с. 36-37, впр. 1-11)

 

24.                 

 

Користування алфавітом у роботі з навчальним словником. Вправляння у перевірці правопису слів за словником. Записування відповіді на запитання. (с. 37-38, впр. 1-9)

 

25.                 

 

Діагностична робота: диктант.

 

26.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую звуки і букви, склад, наголос».

 

Досліджую значення слова

27.                 

 

Дослідження лексичного значення слова. Побудова діалогу за поданими запитаннями (інтерв’ю) на основі прочитаного тексту. Добір титрів до кадрів з мультфільму. (с. 39-40, впр. 1-9)

 

28.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Розповідаю про осінні турботи тварин». (Зош., с. 13-15)

 

29.                 

 

Розрізнення прямого і переносного значення слів. Складання і записування речень за малюнком, з поданими словосполученнями. Продовження розповіді за картиною. (с. 41-42, впр. 1-12)

 

30.                 

 

Ознайомлення з багатозначними словами. Складання і записування речень з багатозначними словами. (с. 43-44, впр. 1-9)

 

31.                 

 

Розпізнавання і добір протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням.. (с. 44-45, впр. 1-7)

 

32.                 

 

Ознайомлення з близькими за значенням словами. Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації. (с. 46-47, впр. 1-8)

 

33.                 

 

Формування уявлення про виражальні засоби мови – епітети, порівняння (без уживання термінів). Поширення речень виражальними засобами мови. (с. 47-48, впр. 1-8)

 

34.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Розповідаю про улюблене заняття». (Зош., с. 16-18)

 

35.                 

 

Уживання формул мовленнєвого етикету (ввічливих слів). Розігрування діалогу за поданими запитаннями (інтерв’ю). Побудова розгорнутої відповіді на запитання. (с. 49-50, впр. 1-10)

 

36.                 

 

Об’єднання слів в групи за певною ознакою. Пошук у текстах потрібної інформації. (с. 51-52, впр. 1-10)

 

37.                 

 

Вибір із тексту відомої і невідомої інформації. Записування розповіді з використанням допоміжних матеріалів (слів, малюнків). Складання опису предмета та відгадування його назви. (с. 52-53, впр. 1-8)

 

38.                 

 

Діагностична робота: перевірка мовних знань і вмінь.

 

39.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую значення слова».

 

Досліджую іменники

40.                 

 

Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення неживих і живих предметів. Складання речень, розповіді. (с. 54-55, впр. 1-11)

 

41.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Малюю перший сніг». (Зош., с. 19-21)

 

42.                 

 

Ознайомлення з терміном «іменники». Розрізнення іменників, які відповідають на питання хто? і що? (с. 56-57, впр. 1-9)

 

43.                 

 

Добір іменників у реченні і тексті. Розігрування діалогу. Записування відповідей на запитання. (с. 58-59, впр. 1-12)

 

44.                 

 

Написання з великої букви імен, по батькові і прізвищ людей. Поширення поданих речень. (с. 60-61, впр. 1-10)

 

45.                 

 

Ознайомлення з походженням імен та прізвищ. Поширення поданих речень. (с. 62-63, впр. 1-12)

 

46.                 

 

Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень. Складання і записування розповіді про свою улюблену тварину. (с. 64-65, впр. 1-8)

 

47.                 

 

Написання з великої букви назв міст і сіл. Знаходження в тексті нової інформації. Перетворення інформації (перенесення інформації з тексту на карту). (с. 65-66, впр. 1-8)

 

48.                 

 

Написання з великої букви назв гір, річок, озер, островів, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання тексту для реклами. (с. 67-68, впр. 1-11)

 

49.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Пишу листа Святому Миколаю». (Зош. с. 22-24)

 

50.                 

 

Розпізнавання іменників, які означають один предмет і багато предметів. Лічилки. Складання та запис речень про улюблені ігри. (с. 69-70, впр. 1-11)

 

51.                 

 

Розрізнення іменників, які називають один предмет і багато предметів. Змінювання іменників за числами (один – багато). Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації. (с. 70-71, впр. 1-7)

 

52.                 

 

Діагностична робота: диктант.

 

53.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. «Малюю новорічну ялинку». (Зош., с. 25-27)

 

54.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую іменники».

 

ІІ семестр

Досліджую прикметники

55.                 

 

Формування уявлення про слова – назви ознак. Розрізнення їх за питаннями який? яка? яке? які?. Знаходження слів – назв ознак у тексті, поширення ними речень. Побудова речень про канікули. (с. 72-73, впр. 1-9)

 

56.                 

 

Ознайомлення з терміном «прикметники». Дослідження виражальних можливостей прикметників, використання їх з метою увиразнення мовлення. Складання розповіді про улюблену пору року. (с. 74-75, впр. 1-11)

 

57.                 

 

Утворення прикметників від поданих іменників. Знаходження прикметників у тексті. Розрізнення в тексті відомої і невідомої інформації. Складання речень. (с. 76-77, впр. 1-8)

 

58.                 

 

Встановлення зв’язку між іменниками і прикметниками. Утворення словосполучень іменника з прикметником. Пошук потрібної інформації в тексті за поданими запитаннями. Складання поради на основі прочитаного тексту. (с. 77-78, впр. 1-11)

 

59.                 

 

Змінювання прикметників за числами. Утворення словосполучень іменника з прикметником. Знаходження потрібної інформації в тексті за поданими  запитаннями. (с. 79-80, впр. 1-8)

 

60.                 

 

Розпізнавання і добір близьких за значенням прикметників. Опис персонажів малюнків близькими за значенням прикметниками. Вибір найточнішого прикметника з групи близьких за значенням. (с. 80-81, впр. 1-7)

 

61.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Малюю зимові розваги». (Зош., с. 28-30)

 

62.                 

 

Розпізнавання і добір прикметників, протилежних за значенням. Перетворення тексту шляхом заміни прикметників на протилежні за значенням. Складання опису тварини за малюнком. (с. 82-83, впр. 1-8)

 

63.                 

 

Діагностична робота: списування.

 

64.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Розрізнення прикметників, ужитих у прямому і переносному значеннях. Складання загадок з прикметниками. Побудова і записування розповіді за коміксами. (с. 83-84, впр. 1-7)

 

65.                 

 

Підсумковий урок за темою «Досліджую прикметники».

 

Досліджую дієслова

66.                 

 

Формування уявлення про слова – назви дій. Розпізнавання їх за питаннями що робить? що роблять?. Спостереження за роллю дієслів у мовленні і застосування їх у власних висловлюваннях. (с. 85-86, впр. 1-9)

 

67.                 

 

Ознайомлення з терміном «дієслово». Добір дієслів до поданих іменників. Пошук потрібної інформації в запрошенні. Складання розповіді за світлинами. (с. 87-88, впр. 1-10)

 

68.                 

 

Вправляння у розпізнаванні, утворенні і використанні дієслів у мовленні. Читання діалогу по ролях. (с. 89-90, впр. 1-9)

 

69.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Розповідаю про допомогу птахам». (Зош., с. 31-33)

 

70.                 

 

Змінювання дієслів за числами. Прогнозування змісту книжки за її обкладинкою й анотацією. Утворення словосполучень дієслова з іменником. (с. 90-91, впр. 1-7)

 

71.                 

 

Розпізнавання близьких за значенням дієслів. Встановлення відповідності між сталими висловами і близькими за значенням дієсловами. Складання розповіді за світлинами. (с. 92-93, впр. 1-8)

 

72.                 

 

Розпізнавання і добір протилежних за значенням дієслів. Написання смс-повідомлення. Складання розповіді за світлинами. (с. 93-94, впр. 1-9)

 

73.                 

 

Спостереження за багатозначними дієсловами. Побудова речень з багатозначними дієсловами. Пошук інформації на схемі. (с. 95-96, впр. 1-9)

 

74.                 

 

Розрізнення дієслів, ужитих у прямому і переносному значеннях. Висловлення власної думки на основі прочитаного тексту. Аналіз інформації в рекламному тексті. (с. 96-97, впр. 1-10)

 

75.                 

 

Діагностична робота: перевірка мовних знань і вмінь.

 

76.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Малюю домашніх улюбленців». (Зош., с. 34-36)

 

77.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую дієслова».

 

Досліджую числівники

78.                 

 

Дослідження числівників і використання їх у мовленні. Розпізнавання їх за питанням скільки?. Доповнення речень словами – назвами чисел. Добір близьких за значенням слів до поданих. (с. 98-99, впр. 1-9)

 

79.                 

 

Ознайомлення з терміном «числівник». Розпізнавання числівників у тексті. Записування відповідей на подані запитання. (с. 100-101, впр. 1-11)

 

80.                 

 

Вправляння у правильному написанні і наголошуванні числівників п’ять, шість, дев’ять, одинадцять, чотирнадцять, шістнадцять. Записування власної думки. (с. 102-103, впр. 1-12)

 

81.                 

 

Встановлення зв’язку між іменниками і числівниками. Утворення словосполучень числівника з іменником. Застосування числівників у зв’язних висловленнях.  (с. 103-104, впр. 1-8)

 

82.                 

 

Підсумковий урок за темою «Досліджую числівники».

 

Досліджую службові слова

83.                 

 

Дослідження значення в мовленні службових слів і використання їх для зв’язку слів у реченні. Розпізнавання їх у реченнях і текстах.  Складання розповіді за малюнком з використанням службових слів. (с. 105-106, впр. 1-8)

 

84.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Розповідаю за кадрами фільму». (Зош., с. 37-39)

 

85.                 

 

Написання службових слів окремо від інших. Редагування тексту шляхом добору службових слів. Побудова тексту з опорою на відгадані загадки. (с. 106-107, впр. 1-8)

 

86.                 

 

Утворення словосполучень і речень з використанням службових слів. Написання тексту про улюблену казку. (с. 108-109, впр. 1-14)

 

87.                 

 

Використання службових слів у мовленні. Записування відповіді на запитання за змістом прочитаного. Висловлення свого ставлення до книжки. Складання розповіді про прочитану книжку. (с. 108-109, впр. 1-14)

 

88.                 

 

Ознайомлення з терміном «частини мови». Розрізнення частин мови за питаннями. Написання розповіді про улюблене заняття. (с. 110-111, впр. 1-12)

 

89.                 

 

Узагальнення знань про частини мови. Розподіл частин мови на групи. Добір частин мови за поданими малюнками. Побудова інтерв’ю на основі серії малюнків.

 

90.                 

 

Діагностична робота: перевірка мовних знань і вмінь.

 

91.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Малюю весну». (Зош. с. 40-42)

 

92.                 

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую службові слова».

 

Досліджую речення

93.                 

 

Розрізнення груп слів і речень. Розпізнавання речень за основними ознаками. Встановлення межі речень у тексті. (с. 112-113, впр. 1-10)

 

94.                 

 

Ознайомлення з терміном «розповідні речення». Побудова і записування розповідних речень за поданими запитаннями, малюнками. Вправляння у визначенні межі речень у тексті. Робота з деформованими реченнями. (с. 114-115, впр. 1-10)

 

95.                 

 

Ознайомлення з терміном «питальні речення». Розпізнавання питальних речень у тексті. Побудова питальних речень у діалозі, за малюнками. (с. 115-116, впр. 1-8)

 

96.                 

 

Ознайомлення з терміном «спонукальні речення». Розпізнавання спонукальних речень у тексті. Побудова спонукальних речень з групи слів. Написання рекламного тексту з використанням спонукальних речень. (с. 117-118, впр. 1-8)

 

97.                 

 

Ознайомлення з терміном «окличні речення». Розрізнення окличних і неокличних речень. Побудова окличних речень за малюнками. Складання розповіді за малюнком. (с. 118-119, впр. 1-7)

 

98.                 

 

Визначення головних слів у реченні. Встановлення зв’язку між головними словами в реченні за питаннями. Складання розповіді за малюнком і опорними словами. (с. 120-121, впр. 1-11)

 

99.                 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Підписую святкову листівку». (Зош., с. 43-45)

 

100.            

 

Поширення речень за питаннями. Встановлення зв’язку слів у реченні. Складання розповіді за малюнком і поданими словами. (с. 122-123, впр. 1-10)

 

101.            

 

Діагностична робота: діалог (усно). Поширення речень за питаннями. Встановлення зв’язку слів у реченні.

 

102.            

 

Аналіз діагностичної роботи. Розпізнавання і побудова речень, різних за метою висловлювання. Поширення речень за питаннями. Складання розповіді про весну. (с. 123-124, впр. 1-11)

 

103.            

 

Підсумковий урок за темою «Досліджую речення».

 

Досліджую текст

104.            

 

Розпізнавання тексту за основними ознаками. Редагування деформованого тексту. Вилучення з тексту «зайвого» речення. Пошук потрібної інформації у квитку до театру. Складання тексту за малюнком. (с. 125-126, впр. 1-10)

 

105.            

 

Добір заголовка до тексту. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Перевірка й редагування текстів. Побудова тексту за поданим заголовком і малюнком. (с. 127-128, впр. 1-10)

 

106.            

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Малюю весняні квіти». (Зош., с. 46-48)

 

107.            

 

Дослідження будови тексту. Визначення в тексті зачину, основної частини і кінцівки. Відновлення деформованого тексту. Складання тексту за серією малюнків. (с. 129-130, впр. 1-10)

 

108.            

 

Розрізнення тексту-розповіді і тексту-опису. Розпізнавання тварини за її описом. Доповнення оголошення про загублену тварину її описом. (с. 131-132, впр. 1-9)

 

109.            

 

Визначення типу поданого тексту. Пошук потрібної інформації в оголошенні, тексті.

 

110.            

 

Спостереження за виражальними засобами мови в тексті. Збагачення тексту виражальними засобами. Написання тексту за малюнком і запитаннями. (с. 133-134, впр. 1-11)

 

111.            

 

Добір виражальних засобів мови для поширення речень. Відновлення деформованих речень. Використання виражальних засобів під час побудови текстів. Складання тексту за малюнком і поданим початком. (с. 135-136, впр. 1-11)

 

112.            

 

Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих лексичних повторів. Складання усної розповіді за малюнком. Добір заголовка до тексту. Написання тексту про події з власного життя. (с. 137-138, впр. 1-10)

 

113.            

 

Повторення, закріплення і застосування знань про текст. Створення власних письмових висловлень.

 

114.            

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Розповідаю за кадрами мультфільму». (Зош., с. 49-51)

 

115.            

 

Діагностична робота: диктант.

 

116.            

 

Аналіз діагностичної роботи. Підсумковий урок за темою «Досліджую текст».

 

Повторюю вивчене

117.            

 

Повторюю вивчене. (с. 139, впр. 1-7)

 

118.            

 

Повторюю вивчене. (с. 140, впр. 8-15)

 

119.            

 

Закріплюю вивчене. (с. 141, впр. 1-6)

 

120.            

 

Закріплюю вивчене. (с. 142, впр. 7-14)

 

121.            

 

Закріплюю вивчене.

 

122.            

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданими запитаннями. «Мрію про канікули». (Зош., с. 52-55)

 

123.            

 

Підсумковий урок за рік.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар