вівторок, 27 грудня 2016 р.

Національно-патріотичне виховання молодших школярів

На уроках та в позакласній роботі виховую у дітей любов до рідної землі, держави, повагу до Конституції, законодавства, державних символів: герба, прапора, гімну, знаних співвітчизників, рідних і друзів, віру в себе, у свій народ. Вчу дітей неухильно дотримуватися єдиного мовного режиму, виховую відповідальне ставлення до рідної мови. Сприяю формуванню здатності дитини пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого угрупування, як учня, жителя села. Виховую любов до рідного дому, вулиці, країни, її природи, побуту, традицій.
Українська мова та літературне читання, як навчальні предмети, подають моделі поведінки та норми, орієнтують на загальнолюдські цінності через поведінку героїв, негативні та позитивні вчинки, через думки автора. На цих уроках формується культура спілкування, збагачується мовлення українськими формами звертання та формулами мовленнєвого етикету.
У процесі опрацювання правила вживання великої літери у власних назвах зосереджую увагу учнів на застосуванні цього правила під час запису назви нашої Батьківщини, її столиці, рідного села, річок, морів, гір та інших географічних назв України. При цьому опрацьовую тексти про походження цих назв, про красу і неповторність визначних місць України, про історичне минуле нашої країни та її відомих людей (письменників, художників, історичних постатей, спортсменів, акторів, артистів тощо).
Не тільки на уроках української мови та читання, а навіть на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва й ін. використовую малі фольклорні форми: загадки, лічилки, мирилки, приказки і прислів’я, народні прикмети, уривки з казок, дитячі пісні, колискові, щедрівки, колядки, веснянки, заклички тощо. Пояснюю дітям, що багатство і розмаїття народної творчості свідчить про мудрість і талановитість українського народу, а знання і трепетне ставлення до них стане запорукою збереження цього багатства для майбутніх поколінь.
Використовую різноманітні тексти виховного і повчального змісту для переказів, диктантів, списування, аудіювання, самостійних робіт та дидактичні матеріали у формі різноманітних творчих і навчальних завдань і вправ.
Невід’ємними складниками уроків української мови та літературного читання є виховні бесіди, пізнавальна інформація про Україну, її людей і події, пов’язані з ними, складання усних і письмових текстів на патріотичні теми, підготовка і презентація посильних проектів патріотичного змісту (наприклад, написання вітальних листівок захисникам Вітчизни) тощо.
На уроках української мови звертаю увагу на вивчення українського побуту: старовинні речі, їх призначення, поповнення словникового запасу, забуті і рідко вживані українські слова, їх значення.
Прививаю дітям любов і повагу до ближнього, щирість, привітність, співпереживання, бажання допомагати тим, хто потребує допомоги. Найбільше можливостей на уроках розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання.
На уроках математики учні вчаться розв’язувати та складати задачі на патріотичну тематику. Наприклад, під час вивчення теми «Порівняння величин і чисел. Розв’язування простих задач на порівняння. Обчислення значень виразів.» учні складали задачу за малюнками та числовими даними (про маскувальну сітку): «Учні молодших класів сплели маскувальну сітку довжиною 3 м, а старшокласники – довжиною 12 м. У скільки разів довшу сітку сплели старшокласники, ніж учні молодших класів? На скільки метрів довшу сітку сплели старшокласники, ніж учні молодших класів?».
Використовую такі форми діяльності: сюжетно-рольова гра (наприклад, «Ми – захисники»), інсценування казки, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія (до музею, до руїн Корецького замку, в природу), ігрова вправа, бесіда (наприклад, «Що таке патріотизм?»), свято (провела із членами театрального гуртка «Казка» «Свято української писемності та мовлення», свято «Чари Свят-Миколаївської ночі»), уявна подорож (наприклад, «Київ – столиця України», «Стежками рідного краю»), конкурс, ігри (діти найбільш полюбляють розучувати на уроках фізкультури саме українські народні ігри), розповідь, вікторина, виставка малюнків («Повертайтеся живими!!!» для воїнів АТО), хвилини з мистецтвом («Творчість Катерини Білокур», «Храми Кореччини»), година милування природою, театральна вистава.
Під час усного журналу «Хай в серці кожної людини живе любов до України» учні «гортали» такі сторінки: «Моя Батьківщина – Україна», «Символи моєї держави», «Наші обереги», «Наша мова калинова», «Родина, сім’я, школа», «Ми – патріоти», «Наші односельчани – учасники АТО», «Ми хочемо миру!».
Школярі дуже люблять малювати та замальовувати розфарбовки (наприклад, «Ми – маленькі українці», «Визначні місця України», «Рослини і тварини, занесені до Червоної книги України»).
Всі учні приймали участь у І етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика. Серед другокласників І місце виборола Нікешина Ангеліна (19 балів).
Троє учнів  03 березня 2016 року були учасниками у Всеукраїнській народознавчій грі «Соняшник». А у 2015 році Нікешина Ангеліна отримала диплом переможця цього ж конкурсу.
Проводила годину спілкування з учасником АТО Українцем М. О., вчителем історії. Про цей захід я написала замітку до газети «Вісник Кореччини». І у газеті за 02 квітня 2016 року вона була надрукована. 
Я вважаю, що так ми виховуємо повагу до героїв, які живуть і трудяться серед нас.

Немає коментарів:

Дописати коментар